lauantai 6. helmikuuta 2016

Sano heippa läskille

Näin mä päätin tehdä. 24.10 mä olin vielä baarissa jonka jälkeen tiestysti hain kunnon yömätöt Burger Kingistä. 25.10 sunnuntaina krapulassa mässytin sitten vähän lisää paskaa nassuuni.
26.10 kaikki alkoi...
Mä aloitin elämäni ensimmäistä kertaa tosissani dietin. Just täyttänyt 22 vuotta ja päätin että nyt tai ei koskaan. Siihen asti olin miettinyt "haluanko loppuelämäni nauttia herkuista ja hyvistä ruuista vai haluanko laihduttaa". Halusin aina nauttia ruuasta... No jossain vaiheessa rupesin miettimään asiaa uudelleen "haluanko näyttää helvetin hyvältä ja timmiltä vai haluanko olla plösö ja kulkea epämukavan tiukoissa vaatteissa loppuelämäni?".


Nää muutamat kuvat kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa. Oli niin epämukavaa olla omassa kehossaan. Nyt näitä kuvia lisäillessä mua itkettää. Miks mä oon antanut itteni näyttää tolta? Oli helppo nappailla itsestä myös sellaisia kuvia, joissa näytin solakammalta ja hyvältä, mutta se antoi musta ihan väärän kuvan. En ihmettele yhtään, vaikka useampi Tinder -tuttavuus olisi pettynyt muhun nähdessään livenä (sovelluksessa ollaan valitettavasti kyllä todella ulkonäköpainotteisesti). Joskus joku mies mulle siellä jopa kirjotti: "Oot varmaan läski kun sulla ei ole kuin kasvokuvia" ja joo, se oli totta. Sillon en myöntänyt sitä itselleni. Sanoin aina, että multa löytyy hieman ylimäärästä. Nyt sen oikeasti vasta näkee, miten paljon sitä ylimäärästä oli...
26.10 alotin sitten FitFarmin kuusi viikkoa kestävän Superdietti nettivalmennuksen. Perustimme kaikille aloittajille Facebook-ryhmän, jossa jaoimme sitten tuloksiamme ja reseptejä ja kaikkea muuta koko kuuden viikon aikana ja edelleen juttelemme siellä. Huomasin miten harmittavan moni lipsui jo muutaman päivän jälkeen. Mä olin päättänyt että en saatana anna periksi, mä vien tän loppuun asti - ja pidemmällekkin. Päätin oikeasti, että mä teen tän nyt - tai en koskaan.


Tässä on mun ensimmäiset muutoskuvat. Diettiä oli tässä vaiheessa takana neljä viikkoa! Ilman näitä valokuvia en olis edes uskonut, että oon muuttunut näin paljon. Orjallisesti joka päivä peiliin tuijottaneena, olin varma ettei muutosta ollut tullut lainkaan. Onneksi otin valokuvat! 


Tässä onkin sitten kuvia taas noin kuukauden jälkeen - joulun maista. Virallinen dietti osuus oli ohi, mutta mä jatkoin edelleen samoilla ohjeilla eteenpäin. Jouluaaton aamuna kiloja oli pudonnut -9,5kg ja diettiä oli tuolloin takanapäin siis kaksi kuukautta!!!



Ja tässä mä olen nyt. Kaksi vaatekokoa pienempänä. -12 kiloa kevyempänä.
Lantiolta -18cm ja vyötäröltä -19cm kaveampana.
Mä en ikinä uskonut pääseväni "takatisseistä" eroon, saatika jenkkakahvoista.
Mä en ikinä uskonut pukevani salille tiukkaa treenitoppia - nyt en käytä muuta.
Mä en ikinä uskonut olevani näin itsevarma ja ylpeä itsestäni.
Mä en ikinä uskonut pystyväni tähän.
Mutta tässä sitä jumalauta ollaan! Ja sen vaan sanon, että kaikki mitä ajattelet, ettet pystyisi tähän, on vain tekosyitä sun korvies välissä! Jos mä pystyin tähän, tähän pystyy kuka vaan.
Säännölliset ja terveelliset ruokailut, paljon vettä ja säännöllistä treeniä - muuta siihen ei vaadita. Mä en oo kertaakaan nähnyt nälkää tänä aikana ja ei hätää, en tule näkemäänkään! Jatkan siis edelleen Superdietin ruokavaliolla (vähän itse sovellettuna) ja tavoitteena ainakin -15kg.
Kyllä sekin kesään mennessä saadaan viimeistään pois!
Unohdin varmaan sanoa monia asioita, mutta kuvat puhukoon puolestaan.

Jos sulle kuitenkin heräs jotain kysymyksiä vielä koskien mun diettiä tai ihan mitä vaan, niin laita kommenttia tai spostia (jenni.virta@hotmail.fi - ja kyllä se on .fi) tulemaan. Jos kysymyksiä tulee enemmänkin, vastailen niihin videon muodossa ensi viikolla!


Nyt kaikki oikeasti kesäkuntoon 2016 valmistautumaan!

Ole rohkea ja ylitä itsesi,

Jenni


2 kommenttia:

  1. Vautsi! Olen ihaillut sun muutosta jo pidemmän aikaa. Itse olen parin vuoden sisällä lihonnut 10kg, nyt pudottanut siitä 3-4kg. Tarvis vielä pudottaa vajaa 10kg, ja olen nyt miettinyt jos liittyis 6.6 alkavaan superdieettiin. Olen kyllä nyt kesällä paljon töissä, mutta ajattelen että saisin vaan lisäpuhtia arkirutiiniin jos aloittaisin sen dieetin. Nyt mulla ei edes ole tehnyt mieli herkkuja ja ajattelin että nyt olis oikea aika dieetille, kun ei ole kouluruokailutkaan sekottamassa päivää, vaan sais omat eväät tehtyä. Onko se kovin raskasta ja meneekö ruokaan paljon rahaa viikossa? :) Näistä sun kuvista saa kyllä motivaatiota!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Anteeksi kun mun vastauksessa on kestänyt. Liityitkö Superdieettiin? Voin suositella sitä täydestä sydämmestäni. Tahdon voimalla sitä suoriutuu mistä vaan, usko pois. Kaikki mitä mietit, mikset voisi onnistua, on vaan tekosyitä lykätä asiaa taas eteenpäin. Usko itsees! :) Kyllä dieettamista ja kaikkea siihen liittyvää tulee mietittyä päivittäin todella paljon, se ehkä voi tuntuu uuvuttavalta ja turhauttavalta jossain välissä. Ja toki se tuntuu myös, että rahaa kuluu enemmän, kun tulee syötyä useemmin. Suosittelen tekemään lämmintä ruokaa sekä jonkun isomman salaatin pariksi päiväksi eteenpäin, muuten ruuanlaitto voi tuntua rankalta ja jatkuvalta. Kiitos ihanasta kommentista ja paljon tsemppejä myös sulle! :)

      Poista