keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Materiaaliton helmikuu

Aina palkkapäivän lähestyessä mä mietin, mihin kaikkeen palkan käyttäisin. Toki aina ensin maksan vuokran ja kaikki laskut pois, ennenkuin teen muita ostoksia. Mutta huomaan usein selailevani netissä kaikkia eri vaatesivustoja ja suunnittelen tilaavani kaikenlaista jo ennen palkan tuloa. Lisäksi mietin oikeesti joskus että kai vaan saan ostettua jotain vaatteita tässä kuussa. Miksi? Miksi mun tarvisi ostaa joka kuukausi jotain uusia vaatteita, sisusjuttuja tai kosmetiikkaa? Ja tekeekö ne kaikki uudet jutut mut ihan oikeasti onnelliseksi? Nojoo, ainakin hetkellisesti.


Kyllä musta on mukavaa sisustaa mun kotia välillä uudelleen, hankkia uusia kosmetiikka juttuja testattavaksi ja uusia mun vaatekappia uusilla vaatteilla ja asusteilla. Mutta esimerkiksi nyt, kun olen laihduttanut ja vaatekokoni on jo muuttunut koolla - kahdella, on vaatteita jäänyt mulla aika paljon isoksi. Kaikenlisäksi "projekti" mun kroppani kanssa on kesken, niin en nää järkeä hankkia vaatteita, jotka jäisivät taas pian suuriksi. Silti tunnun niitä ostelevan...


Ehkä mulla on myös se vika, että haluan hankkia aina uusimpia trendi juttuja, koska ne ovat IN. 
Joo, en ihan kaikkea hanki mitä kauppoihin tulee, mutta tiedättehän nämä VS-tuoksut, Nike kengät, Calvinit yms... Mä tykkään niistä oikeasti ja käytänkin niitä, ainakin jonkun aikaa. Oon silti huomannut, että useamman muotivillityksen kanssa olen ollut vähän liian innoissani.
Esimerkiksi pitsi- ja peplumpaitoja tuli aikoinaan haalittua kymmenittäin vaatekaappiin. Nyt olen jo kaikki myynyt kirpparilla eteenpäin. Joten muistakaa tai mun pitäisi muistaa, että kohtuu kaikessa!
Sillä tälläkin hetkellä multa löytyy pari ikeallista vaatteita, jotka odottaa kirpparille menoa... Mutta silti mulla on edelleen vaatekaapit täynnä vaatteita. 


Siksi mä olenkin näin alkuun ainakin päättänyt pitää materiaalittoman helmikuun. En aio ostaa itselleni uusia vaatteita, kosmetiikkatuotteita tai sisustusjuttuja kotiin. Toivon, että alan ainakin nyt viimeistään miettimään mun ostokäyttäymistäni ja sitä mihin oikeasti olisi fiksuinta rahaa käyttää - tai säästää. Koska reissukuume mulla on aina päällä, niin ainakin ensimmäisenä olen päättänyt alkaa kierryttämään itselleni matkakassaa, jotta voin tulevaisuudessa toteuttaa matkahaaveitani!


Aionkin satsata tässä kuussa sitten ruokaan haha! Ja tietenkin säästää.
Haastan teidät kaikki muutkin materiaalittomalle helmikuulle tai maaliskulle jos tässä kuussa olette jo shoppailleet. Jos hyvin menee, niin ajattelin jatkaa tätä pidempääkin. Tietenkin jossain välissä täytyy ostaa shampoota, dödöä sun muita, mutta se sallittakoon.


Ensi kerralla ajattelinkin kirjotella tarkemmin tästä mun laihdutus ja elämäntapamuutoksesta vähän pidemmän kaavan mukaan - tai jopa parissa erissä postauksessa.
Onko siellä tästä aiheesta kiinnostuneita?




Nähdään taas pian,

Jenni

2 kommenttia:

  1. Samat suunnitelmat täällä, tosin aattelin yrittää vähän pidemmänkin aikaa lakkoilla. 😊

    VastaaPoista
  2. Hei mahtavaa! Ehkä itsekkin pitäis yrittää olla pidempään :) Pistä ihmeessä joskus viestiä miten on mennyt lakkoilu!

    VastaaPoista